Výtvarné práce: Juraj Moravčík


Juraj Moravčík nakreslil zopár kresieb už ako malý. Hovorí, že ako každý čmáral v škole na posledné strany zošita, no iba z nudy. “Keď mám pravdu povedať, nikdy som nevynikal v kreslení v škole na výtvarnej výchove a kresliť ma nejak ani nelákalo,” uvádza autor. Momentálne pracuje v Divadle Andreja Bagara v Nitre ako javiskový technik, jedného dňa sa však ocitol v nemocnici na operácii slepého čreva. Ako hovorí, dni na lôžku išli veľmi pomaly a knihy ho nebavilo čítať. Manželke napokon povedal, nech mu prinesie ceruzky, že sa zabaví kreslením. “Keď sa prvé kresby začali páčiť sestričkám, pomyslel som si, že na tom asi niečo bude,” dopĺňa Juraj. Po príchode domov ho čakala viac než mesiac maródka, počas tohto obdobia hľadal na internete techniky, ako sa zlepšiť a veľa kreslil. Momentálne má s kreslením plány a chce začať kresliť aj na veľké formáty. “Myslel som si, že takáto kresba môže trvať dve až štyri hodiny, no mýlil som sa, ak chcem, aby obrázok vyzeral čo najlepšie, trvá to aj 15 až 20 hodín. A to hovorím iba o formáte A4,” spresňuje. Pri kreslení si púšťa historickú hudbu, ktorá mu robí hudobný podmaz histórie, ktorú práve kreslí. Ako s úsmevom dopĺňa: “Bez tejto hudby by som to asi ani nenakreslil.” Kreslenie zaberá všetok jeho voľný čas, niekedy začne kresliť o deviatej večer a skončí o tretej ráno. Väčšinou kreslí slovenské historické stavby.

Leave a Reply

