Básne: Ema Malíšková

Ema Malíšková

Ema Malíšková pochádza z Levoče, študuje v Nitre, okrem poézie sa venuje jazykom a prekladu. Niekoľkokrát sa umiestnila na literárnych súťažiach celoslovenskej úrovne. Je hrdou členkou Spišského literárneho klubu.


XXX

Ja by som ti
nevedela byť vŕbou,
lebo si rada
zapletám vlasy,
nedokážem zviazať
smútok do gumičky.

Tak odrastiem
od korienkov
do nedele.

Ty mi oblizneš
šiju,
fúkneš.
Zostane
iba stonka.

POPOLUDNIE

Dnes pršalo
ako keby si tu bol
a postavil mi na čaj
z voňavých mračien.
Na chodníku sa robili
mastné oká,
nedeľné, poomšové
a miesto teba
som kľačala ja –
už dávno nie
ľaliová.

XXX

Namočím
končeky prstov
do vosku
a potom ho zlúpnem.
Je to moja prvá
pleťová maska,
prvé ohraničenie.

Vosk je
najmäkšia zátvorka
za prepáleným večerom,
keď uvažujem.
aké to je
sa o niekoho oprieť.

(Možno ako čerešňa za uchom.
Možno ako tapacírovaná stena.)

XXX

Ráno chutím
ako porcelánová.
Šálka, čo prebúdza
od pier.
Potom chladnem
nedotknutá ako večera.

Príbor sú šminky.
Rozpíjajú ma
do cudzích snov,
kvapkám, lesknem sa novo,
novučko.

Až v náručí
zostarnem.

XXX

Skoro som zabudla,
aké je sladké
plakať kvôli
rozbitému kolenu.
Keď dnes krvácam,
modlím sa
k tomu najúčinnejšiemu
plačebu,
ale už nie som
malá hrdinka.
Občas dokonca
zaklamem,
že nosím

nový odtlačok.

Leave a Reply

