Básne: Hana Launerová

11:33 – Masáž hlinou

Stmievanie je už len odpad
chápeš, také obyčajné klesanie
morbídna nežnosť hladká chrbty na náhrobkoch
nevidí kam stúpa
všade je tma
vieš, úplne obyčajná noc
keď som ti zakúril v hrobe
spolu sme si ľahli
nechali sa hýčkať
skoro celkom presvedčení
že to, čo robíme je správne

a oslávenca zatiaľ oziabali nohy
ovenčený sústrasťou blížnych z desiateho kolena

Bordelár

Je mi vlhko pri srdci
tebe tesno medzi lopatkami
nie je tam síce žiadny dôležitý orgán
ale ako výhovorka to stačí

Vojnový film je výmysel pre nezadaných
bum do rytmu ich absťákov
zamilovaným patrí do ruky lopata
aby mali čím zakopať svoje tanečné topánky

Okno je otvorené na vetračku
vzduchu ubúda veľmi pomaly
zo mňa sa stáva hydrant
hovorila som
len korytnačky vedia ako zošúpať vydýchané periny

Derniéra na každý deň

Zatiaľ som najkrajšie ženy sveta
videla len na rozostrených fotkách
a podobali sa skôr na biznis, školstvo a politiku
než na vlčie maky s bradavkami

Zatiaľ ma bozkávali
len muži nastoknutí na mojej ruke
niektorí z nich stále chodia do kostola
aj keď už pomenej

Zatiaľ mám od svedomia
obhryzené iba nechty
už som ich skúšala zasadiť
no narazila som na svedomité polia
a obľúbila si poliakov

Zatiaľ ešte neviem maľovať
ale keď to budem vedieť
nakreslím každej prostitútke do ruky lízatko
a zúfalým kričiacim ženám
domaľujem do nákupných tašiek jazvy
aspoň zatiaľ.

Orientovaná

Mám nohu od kečupu a nadávam kade chodím
čo už zo mňa bude, to nechám na orientáciu

kým sa rozhodne
len pateticky strkám špendlíkom zo sekáča
do zástrčky a bolím všade
na každej mape sveta

až bicyklom oťažieva pohľad
pretože vo svojom hrdzavom
bytí
nevideli krajšie zaoblenú hranolku
čo sa nezhodne s kečupom

Poučky

Počasie je krátkodobý stav nad určitým územím
a podnebie dlhodobý
podnebie je okrem toho aj jednotka chuti
poďla toho vieš ako ti čo chutí
budú to vedieť aj ostatní
keď im to zapršíš

Vzorec na výpočet obvodu milostného trojuholníka je a + b + c
v opačnom prípade vzniká úsečka

musíš odpíliť rameno
vzdať sa trojuholníka
alebo pridať  V  ako krívajúca dvojica

Soprán je najvyšší ženský hlas
ale aj dáma môže vzdychať monotónne
záleží od hĺbky taktu
a dĺžky určitej partitúry

no niekedy stačí len oprieť prvý rozklad o bránicu

_ _ _

Hana Launerová je 16 ročná študentka hudobno-dramatického odboru na konzervatóriu v Nitre. Obľubuje magický realizmus, bojí sa pavúkov a má sklony k folkovej hudbe. V básňach sa v prvom rade zameriava na obrazy – premieta svoju predstavivosť do slov. Snaží sa čitateľa presvedčiť, že niekedy nie je prvoradé pochopiť význam básne, ale nechať svojej predstavivosti a pocitom povolenú uzdu, aby z nej mohli čerpať niečo pre seba. Ovplyvnila ju beatnická generácia (Henry Charles Bukowski, Allen Ginsberg). Snaží sa o odtabuizovanie pojmov a tém, naturalizmus a pravdu.

Leave a Reply

