Básne: Peter Pelachy

Čiernobiela

Vypľúvame horké metafory
na chvíľu sa meniace na svetlo

zároveň sa strácame
v šedých popolníkoch

a je nám to jedno
len balansujeme na hrane.
Roky plynú a dym sa vlní
v projektoroch našich snov

a pod tvárou z betónu
potichu smutne, dúfame

že jedného dňa, nás
stretne niečo dobré.

Jedna pre všetkých

Asi si len trochu promiskuitná

keď mi kupuješ veľký steak
a uťahuješ si pri tom zo mňa

keď sa natieraš voňavým krémom
a čakáš, kedy sa ťa dotknem

keď už u teba boli všetci
ale len mňa, si nechávaš na koniec

keď ma neustále provokuješ
a musím sa opiť, aby som mal chuť

Asi si len trochu promiskuitná

keď precitlivelá nariekaš o sex
a predstieraš hlboké orgazmy

keď vypľúvaš moje semeno,
do malého plastového koša

keď mi v opilosti píšeš,
že ma miluješ, nenávidíš

Asi si len trochu kurva

duševne labilná
no jediná skutočná,

ktorú som kedy mal.

Pre teba

Nechám si na telo
vytetovať tvoju vôňu

z vonku aj z vnútra
si ťa celú zapamätám

Z tvojich pier a pokožky,
napíšem lexikón dotykov

z tvojich vlasov vysadím lesy
plné čistoty a života

z tvojich očí vyrobím jazerá
pre odraz pokojnej oblohy

Darujem ti 15 gramov básní
o šťastí v tvojom úsmeve

Ty mi za to dáš jeden bozk
a
mne to bude stačiť.

Púšť

Umieraš
ako starý umelec,
bez inšpirácie

Ulice sú prázdne
slová len symbolické
a ani pivo ti už nechutí

Cez noc až k ránu
cez týždne k mesiacom
už pár rokov čakáš,

na ďalšiu šancu.

Noc

Sú štyri ráno
dom už dávno stíchol
a svet sa,
na chvíľu zastavuje

Cítim to
cez cigaretový dym
rozplývajúci sa,
v chladnom vetre

cez tmu
oblečenú do čierno-čiernej
a drobný šum,
poloprázdnych stromov

Svet sa na chvíľu zatvára
a zatiaľ, čo pokojne spíš
rozmýšľam nad vetami,

ktoré ti nikdy nepoviem.

_ _ _

Peter Pelachy (*1989) je mladý básnik, ktorý žije a tvorí v Bratislave. V roku 2013 sa stal laureátom celoslovenskej literárnej súťaže Wolkrova Polianka. Koncom roka 2014 mu vyšla debutová básnická zbierka Spýtaj sa tmy. Okrem písania sa venuje fotografii.

Leave a Reply

