iLeGaLiT MaG

Básne: Katarína Jančeková

(ešte včera)

naučil si ma ako
vyrezať západy slnka
zo sŕdc broskýň

a vyfúkal zo skla motýľa
čo každý deň mení farby;
uložil červotoče do dreva
a založil v mojich očiach
plamene

ešte včera som tomu verila
dnes si gombíky na svetri pamätajú
už len tvoje dotyky,
mňa čaká na okne zaváraný kostihoj

Anémia

Moja anémická láska
má pri sebe vždy vreckovky.
Bozkáva mi zápästia,
kreslí kurzívou na moje
cviklové líca.

Vraví, že mám v tele mesto,
chodí po ňom prstami
a posiela pohľadnice.
Obraz: poskladám ilúziu do zadného vrecka.
Nemá na letenku.

Je pripravený –
občas mi tečie krv z nosa.

Južné dievčatá

/počasie pre ne
vždy príliš studené/
a moje ruky horia
premýšľajú
ako myslieť
hlava v oblakoch
ale moja príťažlivosť
je sústredená

258*

morálne degenerovaná generácia
sociálne zaostalá pár (k)rokov dopredu
imidž je skoro všetko čo máme
ostatné už príde samé
gaučové zemiaky
stagnujeme v kluboch*

xxx

keď mi čítaš
si plachý
skrývaš sa pod obalom
cedíš slová cez
vlásočnice
a
druhou rukou –
nezhasínaj!
zaspím

xxx

fúkam ti
pehy na chrbát
som /tvoja/
čínska bábika
ale
prevažne iba /tvoja/

máš pery farby
punču a
zatiaľ čo mi kvitne
červeň v kostnej dreni
topím sa
v sacharidnom šoku

zakrútiš ma
do seba lebo som
/tvoja/ sladká
ale
prevažne iba som
občas sa dotkni môjho úsmevu

_ _ _

Katarína Jančeková je študentkou septimy na osemročnom gymnáziu v Topoľčanoch, kde začala s tvorbou poézie a prózy pod dozorom Mgr. Zuzany Martiškovej. Je členkou literárneho klubu TakSi. Pravidelne sa zúčastňuje celoslovenských súťaží v literárnej tvorby, odkiaľ si odniesla množstvo ocenení. Okrem písania navštevuje aj výtvarný odbor na umeleckej škole a venuje sa cudzím jazykom.

Leave a Reply

