iLeGaLiT MaG

Básne: Vojtěch Kučera

příslovečné určení času

až neviditelná ruka trhu
narazí na bariéry růstu
spočítám kosti

až hrubý domácí produkt
rozedře přidané hodnoty
spočítám kosti

příslovečně určím čas
místo a způsob
vyjmenuji slova

být plýtvat smýkat
pykat usychat povyk
brzy

zavřu oči
dám do toho srdíčko
ale spadne to tam?

dům v lese

a nemá ruku
ukousl jí ji pes
z a zase gangréna
vymámila nohu
a býval právník
a býval inženýr
a býval dokonce letec
a teď jsou tady
společně s ostatními
čekají až skončí další den
čekají až skončí další den

neplatím nájem
jen elektřinu vodu plyn
fond oprav telefon internet
životní pojištění
penzijní pojištění
pojištění bytu
splátky na auto
benzín vltavu a daně
zabývám se podstatnými věcmi

moje šťastná hvězda

spadnou jí do klína miliony?
dítě v ohrožení?
vypočítavé podrazy na kolegyně?

moje šťastná hvězda

kdo chce dášu sprostě zneužít?
ponižující odplata za její nevěru?
uteče zagorka z česka?

moje šťastná hvězda

nečekaný podraz herce rodena?
drsné podrazy od kolegů
kdo bude skutečným otcem

moje šťastná hvězda

bojí se o své peníze?
kdo ji uštval k smrti?
drsné hádky o velké peníze!

moje šťastná hvězda

hrozí jí bankrot?
zdrcující diagnóza
vztah v troskách?

moje šťastná hvězda

přípravy na svatbu?
zákeřná nemoc?
je „pan dokonalý“ opravdu tak dokonalý?

moje šťastná hvězda

kariéra v ohrožení?
chtějí gotta dostat na kolena?
žije dáda ve strachu?

moje šťastná hvězda

přijde o miliony?
krutá pravda o jejich manželství
vrací se duch zemřelého muže?

moje šťastná hvězda

drsný rozpad vztahu?
krutá diagnóza
doživotní následky!

moje šťastná hvězda

bolestné trauma
skončí sama v zapomnění?
strach o libušku

moje šťastná hvězda

zoufalý boj o dítě!
zákeřná nemoc
strach o peníze

moje šťastná hvězda

trápení v rodině
svatba nebude
přichází o kšefty?

moje šťastná hvězda

bezcitný boj o majetek!
jde bílé o život?
přichází krach manželství?

moje šťastná hvězda

–  –  –

Vojtěch Kučera, autor foto: Pavel Kotrla

Vojtěch Kučera (*1975) knižne vydal tri básnické zbierky. V prípade básne moje šťastná hvězda ide o chronologický prepis hlavných titulkov čísel 30/2014 – 42/2013 rovnomenného časopisu.

Leave a Reply

