iLeGaLiT MaG

Básne: Silvia Mátefy

/Sp/lietanie

neohraničené /sp/lietanie
je hlboké ako noc
keď na breh
vyplavuje nánosy

vždy uveríme

a opäť veslujeme do mora
chytať svoju životnú vlnu

Dvaja

mlčíme v sebe
obrátený každý k svojej stene
keď sa lámu krídla

zostávame
zrastení slovami

ilustračné foto: pixabay.com

Koľajnice

môcť tak
vyzuť sa z dráh
a byť neparalelná
/hoci ležíš súbežne/

len roznožiť horizonty
a v strede pohybu
vzdialiť sa
plnšie
do seba

Našla som ťa

sedieť v mojich obzoroch
na mieste kde pominuteľné s večným
v mileneckom tanci
kriesi z hrobov neživých
a láska sa prelieva ako slza
ktorú neraz ťažkým stonom
zasiala som do neba

našla som ťa
klíčiť v mojom tichu
krajinou nekrajinou
tam nekonečno splieta svoje siete
sladko spasených
a hĺbkou Léthé
v prvom a poslednom vzdychu
nesmrteľne
pod kôru vrastáš mi

Plynutie

je ešte o čosi nižší
ako vlani
a chodníky sú tvrdšie

/len jej vlasy mu v spomienkach zhavraneli/

je nahý ako novembrové stromy
a už sa nebráni
keď ho opúšťa lístie

–  –  –

Silvia Mátefy tvorí pod pseudonymom. Žije a pracuje v Nitre. V roku 2013 debutovala básnickou zbierkou Bergamot.

Leave a Reply

