Básne: Jana Orlová

*

Chceš-li mě milovat v podkroví
zabedni okna
Chceš-li mě milovat v lese
ať přijdou jeleni

*

Toužím rozpárat sukně služkám
zamykám je a prodávám
klíč mi stéká mezi zuby

*

Miluješ pokrok
Miluješ úhlednost
Jsem jiná generace
Mám ráda retro
Mám ráda špínu
Neznám žvýkačky Pedro
Nezažila jsem komunismus
Jsem jiná generace
Můžu se vymezovat jen vůči konzumu
Jsi jiná generace
Ale šukáš skvěle

*

Po zimě ještě měla
ztuhlé maso
když ji roubali do dřeva
ručně

Žádné zranění
které by stálo za řeč
a šeptání dlaní
puklinou

Prababička stojí u okna
a čeká milence

Prababička čeká milence
a nosí vodu na oheň
Prababička čeká milence
a její manžel spí
Na statku je všechno v pořádku

*

Špínu nikdy neutírám
a tvoje prsty nelámu
Každý musí čekat
co zbyde

*

Na demonstraci proti supermarketu
začali upalovat nahé dívky
utekla jsem
v cizí košili

*

Mezi hudbou a muži
existuje hlušina sovy
Měkká
rukou prostrčitelná
zvídavost

–  –  –

Jana Orlová, zdroj foto: nedelnichvilkapoezie.cz, autor fotografie: Petr Flíček

Jana Orlová (*1986) je performerka a poetka. Študuje na Fakulte výtvarných umení ateliér performance u doc.akad.soch. Tomáša Rullera a na Masarykovej univerzite odbor environmentálne štúdiá. Publikuje, vystavuje, vystupuje. Svoju tvorbu prezentuje na webovej stránke janaorlova.cz.

Leave a Reply

