Poviedka: Katarína Kováčová

ilustračné foto, zdroj: pixabay.com

ilustračné foto, zdroj: pixabay.com

Záchrana

Hmm, toto je presne to, čo som hľadala. Dlhá, pekných pár mesiacov nečesaná srsť, dokonca zlepená. Po šampóne ani stopy, pravidelný prísun jedla a žiadna tlačenica. Som snáď v raji? Počkať, počkať… Jedna, druhá… Uff, šesť. Všetko v poriadku, žijem, asi len nejaký neobjavený. Ale nechaj ma tak, veď som iba pred chvíľkou doskočila, ideš s tou labou.
Ešte sa mi asi sníva, počujem nejaký hlas alebo žeby tá konzerva. Neznášam konzervy po záruke a ešte mi ich do misky dávajú s takým úsmevom, tešia sa, že ušetrili. Už ma z nej začína všetko svrbieť, takto si vážia najlepšieho priateľa?
Ale nič sa ti nesníva, ani v konzerve nie je pes zakopaný, och, to som nechcela, prepáč, nemiestna poznámka. Tu, tu hore za uchom.
A ty tu čo robíš, ty, ty?
Scarlet Skákavá, Pulex irritans.
Ako? Pul, čo?
Vidím, že som ti veľmi nepomohla. Blcha psia a to meno nerieš, mama dlho parazitovala, no my radšej používame slovo hosťovala, na jazvečíkovi majiteľky antikvariátu. A tá stále dokola čítala Odviate vetrom, vieš Scarlet O’ Harová.
No neviem a ani mi na tom nezáleží, O’ Hajová ne O’ Hajová…
O’Harová a hovorila som, že sa volám Skákavá iba krstné meno mám po tej hrdinke maminej mladosti. Skákavá je po otcovi, on bol…
To je jedno, po otcovi, po mame, po jazvečíkovi, za mojim uchom nezostaneš!
No, pŕŕ, pŕŕ, chlpáč. Po prvé dorazila, teda doskočila som, mimochodom, v skokoch som bola vždy najlepšia, iba pred pár minútami a po druhé veľmi sa mi v tvojej hustej a neupravovanej srsti páči, takže rozhodne zostanem.
Žiadne po prvé, po druhé, ty o tom nerozhoduješ. Povedal som, že tu nezostaneš a hotovo. A ak neodskáčeš sama, ty majsterka sveta v skokoch, tak ti ochotne pomôžem svojou labou.
Hmm, nejaký namyslený, pán dvora. Má tu štyri sliepky, jednu mačku a už si myslí, že je šéf. No nič, dá sa to aj inak. Skúsime trochu zahrať na city.
No, čo rozmýšľaš. Si stratila reč, čo? Tak ti O’hajová nechám chvíľu, aby si si zbalila všetko, čo si si sem okrem sebavedomia priniesla a potom mi predvedieš ten svoj majstrovský skok čo najďalej odo mňa.
Ale veď ty si moje vykúpenie, moja záchrana. Vieš u koho som predtým hosťovala? U pudla, vyvoňaného, vyčesaného. Veď on každý týždeň chodil do salónu, vieš čo to je odolávať šampónom, fénom a kúram. Po takomto strese a strachu o život si nevychutnáš ani tú cestu domov v Mercedese. A teraz som ťa konečne našla, špinavého, chlpatého presne podľa mojich predstáv a ty ma chceš vyhodiť?
To nebol taký drsňák ako ja, čo. Ani sa ti nečudujem, že tu chceš zostať po takej skúsenosti.
Veru, strašné. To sa s tebou nedá porovnať.
Tak dobre, ale buď si vedomá O’Hajová, že si tu iba na skúšku a nie, že to hneď všetkým vytáraš alebo sem pritiahneš kamošky.

–  –  –

Katarína Kováčová je študentkou žurnalistiky na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. Rada si prečíta akýkoľvek dobrý text a rovnako rada, možno ešte radšej, sa o dobré texty pokúša sama. S výnimkou spravodajstva, s ktorým má čerstvú skúsenosť v jednom zo slovenských denníkov, svoju tvorbu zatiaľ nepublikovala.

Leave a Reply

