iLeGaLiT MaG

Básne: Alexandra Matiszová

nevina

si vraj biela ako sneh
čistá
jasná
naivná
nevinná beloba
neporušená panna
hlúpučká
láskavá

„rozplyniem sa ti na jazyku“

olízať by som ťa nechcela
čo ak ťa predtým niekto
ošťal

ilustračná fotografia, zdroj: pixabay.com

bude to takmer bežný deň

také bežné ráno
voňalo po daždi
nadýchla som sa
a ukradla štipec zo šnúry
obyčajný, drevený
každodenné ráno
okolo spiacich panelákov
gágali kačky
takmer som prehliadla
niečo sa zmenilo

dnes som ťa mala stretnúť

nevzdychaj mi do života
lebo uverím,
že ti z dní robím
orgazmy

deň po valentínovi

dám ti za deň
všetku lásku
ty mi skočíš na krk
„si tak romantická“
budeme sa milovať do
polnoci
urobím sa a
zaspím

nevera

našla som ťa
v posteli
s ňou
ľahla som si
nahá
k vám
„jedno telo navyše
sa predsa stratí“

–  –  –

Alexandra Matiszová má rada začínajúce začiatky, balkóny na ôsmom poschodí, knihy, vôňu čerstvo vyvetraných perín a kávu. Raz, keď v zime sedela na takomto balkóne, prikrytá len dekou a pila sypaný čaj, napísala a vydala knihu (ne)básní [‘neikid] pod menom Sash. Čo to bude, až sa skryje pod paplón s hrnčekom mliečnej kávy? Začína to skúšať znova.

Leave a Reply

